maandag 3 november 2014

Over blauwe katjes

Zondag kwam ik helaas niet aan naaien toe. We hebben een nieuw bed gekocht en in elkaar gezet. Dat zou te maken kunnen hebben met het door het oude bed heen zakken van een bepaald persoon (ik dacht echt dat ik wat was afgevallen, LOL), maar daar ga ik verder maar niet op in ;-)


Vandaag mocht ik dan eindelijk weer eens met lapjes spelen. Op een hoekje van de tafel mijn machine neergezet, zonder aanschuifblad, want die is nog ingepakt.


Een leuk simpel klein quiltje uit een tijdschrift sprak mij aan en deze kattenstof riep heel hard om verwerkt te worden.

Ik heb het natuurlijk wel een ietsje veranderd, en omgerekend in centimeters, omdat dat bij mij nu eenmaal beter werkt. Ik heb mijn 7mm naadje beter in de vingers dan de 1/4inch, vandaar. Van de week zal ik het omrekenen eens uitleggen. Ik heb daar een trucje voor, want we willen natuurlijk niet allerlei narigheid achter de komma enzo.

Nu nog even mijn Lief overtuigen van het idee dat dit KLM-blauw is en dan mag ie in ons nieuwe huis hangen ;-)

Het licht is nog niet geweldig, en ook de naaihoek is nog niet optimaal, maar dat mag de pret niet drukken.

De top ( +/- 75x72cm) is af, maar heeft nog geen strijkbout gezien (geen idee in welke doos die zit :-) dus morgen maar even in de winkel de bout erop)


Het was wel even heel lekker om weer eens achter het machientje te mogen zitten!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Gezellige blog. Ik zit hier met een grote smile te lezen. Ga maar lekker genieten van je quiltje. Groetjes Wilma

Marina Brito de Campos zei

Echt absoluut zonder enige twijfel KLM blauw!