vrijdag 14 november 2014

Over heel veel gezelligheid

Je kunt wel merken dat ik er nog niet helemaal met mijn hoofd bij ben... Om op vrijdag pas eens een berichtje te geven over het supergezellige quiltweekend van afgelopen weekend. Maar ja, er waren ook dingen blijven liggen, die gauw opgepakt moesten worden. Het eeuwige dilemma van een kleine zelfstandige (Ik klaag niet hoor, ik vind het heerlijk! Maar soms zou ik wel eens een kloon of 3 van mezelf aan het werk willen zetten, en dan zelf leuke dingen doen, LOL)

Het was heerlijk! Veel te gezellig om steeds door de lens van mijn camera te kijken, dus aan (veel) foto's maken heb ik niet gedacht. Bovendien hebben jullie ondertussen vast allang bij allerlei anderen de foto's kunnen zien. We werden zeer verwend met heerlijk eten, een goed bed, schone sanitaire voorzieningen en heel veel kadootjes!

Er was het verzoek gekomen om mugrug's (een soort onderzetter voor een mok en een koekje ernaast ;-) niet het koekje vergeten hi hi) te maken voor een ruil. Geheel vrijwillig natuurlijk, dus zelf kiezen of je mee wilt doen.


Nou dat wilde ik wel, want ik dacht een leuk lapje te maken met die twee quote lapjes die je daar linksboven ziet liggen. Uiteraard uitgesteld tot het laatste moment, dus vrijdagochtend voor vertrek begon ik (Ik vertrok 11 uur 's ochtends, maar mijn Lief moest om 5.30u op, dus ik ben toen ook maar opgestaan (doe ik niet altijd hoor!)). Nog even de email nalezen wat precies de bedoeling was... oh het moet een boerderij-thema hebben...

Nou dan maak ik er een boerderijtje van, met luikjes...


De luikjes genaaid en tussen het 'raam' (quotestof) lapje en het 'muur' lapje (lila) gespeld en vastgenaaid.

het geheel heb ik meteen quilt-as-you-go op vulling en achterkant genaaid. Daarbij moet je dan wel even steeds de draadjes afwerken (ik doe dat in dit geval zo: naar voren halen en samenknopen, dat valt vervolgens achter het volgende op te naaien lapje).


om het dak erop te naaien, vouw ik de luikjes even open en opzij, ik wil ze niet per ongeluk meenaaien in het naadje.

Daarna een schoorsteen met een rookpluim gemaakt:


... om tussen de dakrand te naaien. Zo is de haard aan en is het binnen dus heel gezellig voor een kopje warms voor op de mugrug, zeg maar ;-)



Zooo, last-minute of niet, ik heb wel een mooi boerderijtje gemaakt, al zeg ik het zelf. Nu hoop ik maar dat de ontvanger Linda er haar beker wel op wil zetten!

Verder had ik een heleboel vergeten in te pakken voor t weekend, maar gelukkig ook genoeg mee om toch nog te kunnen naaien. (oa. garen voor een projectje, extra spoeltjes voor de naaimachine, een project waar ik graag aan had willen werken en noem maar op). Ik heb lekker zitten naaien, ook nog wat gehaakt en Marleen, de organisator van dit weekend geholpen met patroontjes op haar stof stempelen en uitknippen, gewoon lekker relaxt.

Van de week laat ik nog wel zien waar ik mee bezig ben geweest. En ook het inch-patronen omrekenen waar ik het laatst over had vergeet ik niet hoor, maar daar wil ik nog even wat foto's voor maken en daglicht is zo schaars, ik denk er steeds niet op tijd aan.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

1 opmerking:

Anoniem zei

Tjee, wat doe je dat snel en handig. Mooi is het huisje geworden. Fijn weekend. Groetjes Wilma