vrijdag 25 juni 2010

Londen

Na het concert van afgelopen zondag (het was GEWELDIG) ben ik maandagochtend vroeg met de trein vertrokken richting Londen. Eerst was ik nog even mijn paspoort vergeten, maar ik haalde nog wel mijn trein en toen kon er eigenlijk weinig meer mis gaan.

Ik sta hier op de Milenniumbridge en kijk richting Towerbridge, maar er liggen  nog een aantal bruggen tussen. Het lijkt op de foto erg bewolkt, maar het is echt super warm en benauwd geweest.

Waarschuwing: freaky foto van mij, want ik moet er natuurlijk ook zelf een keer op ter bewijs :-)

Ik voor het Tates Modern gebouw (nog steeds op de M-bridge) Helaas was het 17.45u toen ik hier aan kwam lopen en ging het museum dus bijna dicht. Volgende keer beter.


De andere kant op richting St Pauls.Je ziet hier goed dat je deze brug met allemaal hellingbanen moet nemen.

De tweede dag ben ik naar het Victoria en Albert museum geweest voor de quilttentoonstelling. Helaas voor mij waren er minder quilts van de soort die ik gehoopt had, te weten Welsh quilts, Durham quilts en strippy's. maar dat mocht de pret niet drukken, wel dat het enorm druk was op een gewone dinsdag. De quilts waren schaars verlicht en veel strijklicht gaf goed het reliëf van het quilten aan, maar daardoor kon je de gebruikte stoffen/prints/patchworkmotieven en zelfs quiltmotieven niet goed zien, je zag alleen het reliëf niet de patronen van het quilten. Dat vond ik tegen vallen, dus maar het boek van de tentoonstelling gekocht, hoewel je daarin vaak weinig detail ziet, maar ja.
Na de tentoonstelling werd je door een winkeltje geleid en tsja:

Vakliteratuur zullen we maar zeggen :-)

De derde dag heb ik een park bezocht waar ze een wel hele speciale dierentuin bleken te hebben:

(betonnen dino's)
En toen mocht ik de trein terug alweer gaan opzoeken. Ik had een quiltwerkje mee, maar ik heb geen steek gezet, wel heb ik lekker gelezen en twee avonden in het zwembad van het hotel gelegen, zelfs een paar minuutjes in de sauna en in de steamroom doorgebracht, viel me mee!

Nu alweer voor de tweede dag 'gewoon' saai aan het werk...

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

5 opmerkingen:

Birgit zei

Kan je die 'vakliteratuur' ook als 'beroepsonkosten' inbrengen ?
't Is in elk geval duidelijk dat je jezelf op een heel leuk uitje getrakteerd hebt.

inge zei

een heerlijk uitje!

Shirley zei

Oh wat een heerlijk uitstapje zeg, en dan zo'n verwennerij, zowel het "op hotel" gaan met zwembad, als ook de cadeautjes voor jezelf, top!

katrien zei

Leuke aankopen in ieder geval,geniet ervan.

Yvonne aka sommeke zei

Haaaaa, enkele dagen in London! Leuke vakliteratuur heb je gekocht!
Goe weekend!