dinsdag 8 juni 2010

Enge dieren


Misschien is het niet zo gezond (of maar goed ook dat er een stevig hek tussen zit) maar ik vind leeuwen dus niet zo eng, zou ze wel eens willen knuffelen... Zeker als deze dame zo rustig ligt te luieren, zal ik er bij gaan liggen...  :-)

Wat ik wel eng vind is dit (vergeten om een foto te maken van z'n naamkaartje):

Maar gelukkig zit hier een dikke plaat glas tussen. En ik ben toch mooi in mijn eentje dit reptielenhuis in gegaan (een en al enge dieren, op de schildpadden na, en die kleine gekko's)! Daar was ook een broedkamer waar een baby python net was uitgekomen. Een petython dus ;-)

De lemuren lopen gewoon los, maar je moet ze niet aaien hoor! Scherpe tanden en nagels! Maar wat een heerlijke wolballetjes:


Rode ibissen, deze kleur vind ik zo mooi, dat op zich is al een inspiratie voor een quiltje, hoewel ze rood heten zijn ze meer een soort van diep oranje, bijna lichtgevend:


Dit weekend heb ik vooral gewerkt aan het project dat ik nog niet mag laten zien, maar ook nog een klein beetje hieraan:

Weten jullie nog dat ik aan die blauwwitte(klik) begonnen was en iemand zei dat het ook wel heel mooi zou zijn in rood/wit? Daar was ik ook al aan begonnen (zie dit blogje, klik), en nu zijn de blokjes af, nu nog even bijsnijden en aan elkaar naaien. Ik heb maar weer twee setjes gemaakt, omdat ik het toch wel heel prettig vind als alle naadjes dezelfde kant op draaien, dus ook in het rood zal ik twee dollquilts gaan maken (altijd handig, één voor thuis en één voor in de winkel, LOL). Marianne (geen blog, voor zover ik weet) schreef me dat ze wel een pakketje in rood/wit wilde bestellen, nou meis nog even een randstofje uitzoeken en je pakketje is klaar hoor!

Toen ik op zoek was naar een leeg blikje om mijn bolletjes perlé in te gaan opbergen vond ik dit (en tsja, het blikje is nu voor de perlé, dus deze blokjes moeten maar gauw een quiltje worden), was ik vergeten, dat ik die nog had:

Altijd leuk zo'n vondst, dit zijn een paar mini ninepatches van scraps, daar kan ik een leuk dollquiltje van gaan maken :-) Ik ben nog maar net begonnen met die dollquilts, maar met dit tempo kan ik toch al heel gauw een mooie verzameling op mijn muur gaan prikken. Wordt vervolgd ;-)

Nou nog 1 foto dan, deze om te bewijzen dat mijn Roos toch wel een heel gek exemplaar van een kat is:

Ze vindt het leuk om in een natte paraplu te liggen, bij de voordeur op de mat is altijd al een favoriet plekje en onder een paraplu is natuurlijk lekker knus, maar om nou op het natte doek te gaan liggen????

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

katrien zei

Jaja gaat leuk wordenin het rood.En een vondst van ninepatches,goed voor een miniquiltje ?