dinsdag 15 juni 2010

Nog wat gedaan dit weekend?

Nou niet veel te laten zien, maar zaterdagavond mocht ik ook nog op verjaarsvisite bij mijn schoonzus, na die drukke dag met 's ochtends BBBee en 's middags de Dolly quilts bijeenkomst. Zondag heerlijk gerommeld en Formule 1 gekeken, wat erg spannend was. En maandag met mijn moeder wezen lunchen in 'het Americain' en daarna naar de film:



(bestel je een broodje filet americain... )
We zaten met z'n tweeën in de zaal, de rest van Nederland zat waarschijnlijk achter een TV voor het WK met Nederland/Denemarken...

Nog even mijn productie laten zien, al is het niet veel:



randje selecteren, of zoals we dat ook wel noemen: auditie doen...

Welke is het geworden?

nou toen ik dat zag bij het strijken, dacht ik, logisch dat dit hem is geworden, LOL


Multitasken, ik naai om en om de randen om de ninepatch en de vierkantjes van de roodwitte top aan elkaar. Zo hoef ik nooit de draad af te breken en met die kleine quiltjes ben je niet meteen bedolven onder de stof, dus er blijft overzicht!



Zo gaat het worden, een Wit-op-Wit stofje voor de smalle rand om de blokjes en dan een bredere rand met een grote rood/witte print. Deze randen moet ik nog even eraan naaien.

De Nine patch heeft wel al z'n randen gekregen:

Ik weet nog niet of ik de buitenste rand zo breed laat, maar misschien ook wel, zo komt het grote patroon mooi uit.



Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

4 opmerkingen:

inge zei

wat ben je productief! en wat een leuk broodje! ziet er heerlijk uit!

Marion zei

Gaaf, jullie 'alleen' in Americain, hoe kom je erop! Mooi interieur hè, ik keek daar altijd mijn ogen uit. Ik ben er al een tijdje niet meer geweest, wordt weer eens tijd. Ik was helemaal gek op hun servies (art nouveau lelies, groene steel en blad
met zalmroze bloemen, yummie) maar zo te zien hebben ze inmiddels andere borden.
Je quiltjes zijn trouwens ook om van te smullen, vooral het rode! - niet dat ik bevooroordeeld ben natuurlijk, ahum!

Yvonne aka sommeke zei

Broodje? Da's al een héél BROOD!
Ik zie wel 2 schattige quiltJES!

katrien zei

Wat leuk je miniquiltjes.