zaterdag 29 september 2012

Over spinazie met kaas

Oh, wat ben ik de laatste tijd toch culinair bezig :-)

Dit keer maakte ik miniquiches met spinazie en kaas. Mijn Lief mocht voorproeven, maar ze stonden gisteren ook op de potluck van het quiltfeestje waar ik nu ben!

Pizzadeeg (volgens het recept een rol deeg dat je zo koopt, maar dat heeft mijn supermarkt niet, dus ik deed het met een pakje) (volgende keer probeer ik het met een pakje hartige taartdeeg uit de diepvries)
Spinazie
100 gram verse roomkaas (light)
125 gram crème fraîche (ook light)
1 teentje knoflook geplet
cayennepeper
eventueel wat zout
geraspte kaas

Doe het deeg in een ingevette muffinvorm (12 holes), ik strooi er na het invetten nog wat meel op...


Meng in een kom de verse roomkaas, crème fraîche, knoflook, cayennepeper en zout. Snijd de spinazie klein (ik knip het met een schone schaar, maak van een stapeltje blaadjes een rolletje en knippen maar) en meng dat door het kaasmengsel (tot je het vol genoeg vind, ik deed het op het oog, geen idee hoeveel spinazie ik gebruikte) en meng er dan een beetje geraspte kaas door.

Doe dit mengsel in de deegcupjes en strooi er nog wat geraspte kaas over.

15 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden Celcius (hoewel ik mijne iets langer deed)

OOOOOHHH, foto vergeten te maken van het resultaat! (ze zijn al op, zegt dat genoeg? LOL)

Dan nog even dit: Dit weekend is mijn aanwezigheid elders gewenst ;-) dus de winkel is vandaag zaterdag 29 spetember 2012 gesloten! Vanaf dinsdag 2 oktober 2012 sta ik weer geheel opgeladen en vol inspiratie voor je klaar :-)


Groetjes,


Merel

 www.birdblocks.com

1 opmerking:

Anoniem zei

Hmmmmmmm, klinkt erg lekker, ga ik ook maken!

Groetjes,

Carla