zondag 30 september 2012

Over PB cookies

Voor het quiltweekend waar ik dit weekend was, bakte ik koekjes, en wel:

Peanutbutter cookies
(in het Nederlands klinkt het zo stom: pindakaaskoekjes)

Ingrediƫnten:

225 gr Pindakaas
100 gr bruine basterdsuiker (gebruikte ik, maar het originele recept schreef gewone suiker voor)
1 ei
1 zakje vanillesuiker

Nou en dan komt het moeilijkste, LOL. Meng alles goed door elkaar, maak er koekjes van (in de VS zie je ze altijd met vorkafdrukken in twee richtingen erop, ik maakte gewoon balletjes en dan plat, want het kleeft steeds zo aan je vork).

In de voorverwarmde oven op 180 graden Celcius bakken voor 15 minuten (of ietsje langer als je ze zo te klef vindt)


Voor het omrekenen van de gekke Amerikaanse inhoudsmaten en temperaturen die je online vaak tegen komt, gebruikte ik deze website.

Groetjes,


Merel

 www.birdblocks.com

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Merel.
Ik denk dat ik de pindakaas toch maar gewoon met de lepel naar binnen werk, zogenaamde lepelkoekjes. Groet Hanny.

Lida zei

Maar ze waren wel erg lekker dus ik houd het recept in mijn boekje! Het was reuze gezellig! Groetjes
Lida

Anoniem zei

Hi Merel,
ziet er goed en lekker uit hoor,die ga ik ook eens proberen zo krijg je nog ideeen!
Groetjes Adri.

Yvonne aka sommeke zei

En ze waren erg lekker! ;-)