zondag 6 oktober 2013

Over mosterd

Om nou een week na dato en lang na alle andere verslagen van ons heerlijk weekend toch nog een berichtje erover te plaatsen is natuurlijk wel een beetje mosterd na de maaltijd, maar ja ik had tussentijds helaas net even te veel last van snot en koorts. (ik hoop dat dit weekend te verslaan ;-)    )

Mijn batterij van de camera hield er na 2 foto's op de show and tell mee op, en om nou de halve show onder tafel te zitten op zoek naar nieuwe batterijen, vond ik zo zonde, ik geniet liever 'live'. Dus daarvan geen foto's. Daarom laat ik mijn eigen productieviteit maar zien.

Ik maakte eindelijk weer eens wat sterren bij (zie boven), dat is een work-in-very-slow-progress. Dat vind ik niet zo erg hoor het fijne is dat het klaar staat, en als ik dus even zin hebt in naaien kan ik direct aan de gang als ik dat blik pak.

Verder heb ik tijdens het weekend nog een kleine demonstratie gegeven van het gebruik van de appiquick tools, dus ontstond er nog een gezellig katje:


Ook dit volgende project is een langzame, maar elke keer als ik het zie heb ik weer vernieuwde zin! Ook quilts die ik zie en die hier op lijken vind ik steeds leuk (zo zie ik in het nieuwe boek van Kaffe Fasset een quilt die ook uit blokjes bestaat, maar dan een 25-patch afgewisseld met grote snowball blocks, en die staat al op het WIM lijstje. Wil-Ik-Maken is dat)


Dan is er in zo'n herberg natuurlijk geen gebrek aan tafels die je tegen elkaar kunt schuiven, dus een ideale omgeving om een quilt te sandwichen!

Nu ligt dit schatje te wachten op z'n quiltsteekjes, en ik moet zeggen mijn handen jeuken! (maar er zijn er meer die aandacht verdienen), even wachten op de inspiratie wat ik hierin wil quilten....

Deze lag al een hele tijd in de winkel, en hij begon gevaarlijk te rafelen, hoogste tijd om af te maken!

Dus die heb ik op de zaterdag, met de nodige onderbrekingen, maar wel op één dag, helemaal gequilt! Gelukkig waren de meeste dames na 12uur wel al naar bed, zodat niet íedereen mijn happy-dance heeft gezien, LOL

Even inzoomen:

Ik heb hem helemaal volgequilt met bomen.

Dat gaat heel gemakkelijk als je de print van de achterkantstof volgt:

Back-to-front-quilten heet dat. (dat heb ik niet zelf bedacht hoor!)


Al met al dus best wel veel gedaan op het weekend! En ik heb natuurlijk ook bij de anderen gekeken en gezellig gebabbeld, gesnoept en een aantal keer gezellig meegeholpen met de afwas. Wat is het toch inspirerend om in zo'n groep te werken, vriendschappen op te halen en nieuwe te maken.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ik was er bij na 12 uur! :-) leuk om je productie nog eens op een rij te zien!

Anoniem zei

ik was er bij na 12 uur! :-) leuk om je productie nog eens op een rij te zien!

Anoniem zei

Hi Merel fijn dat je weer beter bent!
Kunnen we weer van je goeie ideeen genieten, dat met die achterkant vind ik helemaal te gek nooit aan gedacht!Groetjes Adri.