vrijdag 11 oktober 2013

Over rode blokjes

Op het quiltweekend heb ik lekker zitten werken aan mijn Red squares. Het is héééééél lang een leader/ender project geweest, en dus ging het heel langzaam. Maar het vuurtje is weer helemaal opgestookt, ik wil nu graag dat het sneller gaat!

Dus ik heb een nieuw leader/ender project nodig ;-)

De lapjes die als two-sies al aan elkaar zaten (stapels en stapels) heb ik nu in een paar dagen allemaal samengevoegd tot four-sies.

Lekker ketting- of vlaggetjesnaaien!


En dan maar weer de naadjes persen. Ik heb nog meer van deze stapels :-) Overigens ben ik erg benieuwd op hoeveel blokjes ik straks uit kom. Ik heb er wel aan gerekend hoor, een tijd geleden, maar ik heb volgens mij ook eens een stapel extra rode/effen lapjes toegevoegd, dus ik weet niet zeker hoe ver ik nu ben ... Binnenkort maar eens tellen.

In deze fase strijk ik alle naadjes achter de rode/effen lapjes. Daardoor vallen de naadtoeslagen straks allemaal netjes naast elkaar. En dat naait heel gemakkelijk, maar ook stapelden de naadtoeslagen zich niet zo op. Dat is weer fijn, als je de naadjes netjes ronddeelt, dan heb je er bij het quilten niet zo'n last van!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Hilde zei

Fijn, Merel, en laat de volgende stappen ook maar zien. Het ziet er keurig uit!!!
Groetjes

katrien zei

Super werkje.

Saskia Smit zei

Lekker kleurig. Zet em op!