donderdag 7 november 2013

Bedankt namens Tineke

Vorige week ontving ik een berichtje van Tineke, weten jullie nog, van de verloren quilt. Ze schrijft ook aan jullie dus ik laat haar hier nog even aan het woord:
Beste  meelevende bloglezers,




Het is alweer ruim een maand geleden dat ik m’n levenswerk ben verloren. Ondanks de inzet quiltsters het meeleven en het doorgeven via social media, is m’n levenswerk(quilt) tot op heden niet terug gevonden.



Inmiddels ga ik er vanuit dat m’n quilt gestolen is en heb daarvan ook aangifte gedaan bij de politie Haarlem (helaas is deze onder op de stapel terecht gekomen). Ik ga er dan nu ook van uit dat deze niet meer gevonden zal worden.



Ik wil iedereen ontzettend hartelijk danken voor tweets, het delen op Facebook, blogs en de lieve vaak hartverwarmende reacties.



Om het hoofdstuk te kunnen afsluiten wil ik  met  de resterende stoffen en hexagonnen die ik nog over heb van m’n levenswerk een “verwerkings-quilt” te gaan maken.



Het leven gaat door en uit ervaring weet ik dat door een verlies af te sluiten er soms ook weer nieuwe, prachtige wegen zich openen.



Hartelijke groet,



Tineke

Jammer dat het zo moest gaan, maar alles wat in haar macht ligt is gedaan. 

Zelf merk ik dat ik minder doe nu het weer vroeg donker is, wat dan ook wat minder blogberichtjes oplevert. Van mij mag zomertijd het hele jaar door gaan, want het is altijd zo abrupt vroeg donker. Dat kost me altijd een week of twee voordat ik eraan gewend ben.



Om een hartje te appliceren zocht ik even in mijn doosje met mallen... en daar word ik altijd heel vrolijk van, want ik gebruik voor het maken van mallen meestal een leuk doosje, zoals een koekjesdoos of chocolade ofzo :-) Het doosje wat erbij ligt ligt klaar voor de volgende mal... Oh, die zachte vanillecrème wafeltjes uit België. Ook dit jaar weer te weinig  van die doosjes meegenomen ;-)


Wat is er mis op bovenstaande foto? Niets? Toch wel helaas: in het zicht van de finish... ik hoef alleen nog af te hechten... pats... breek ik mijn naaldje! Ik heb dat met die fijne applicatienaaldjes wel vaker. Nou ja, zo vaak nou ook weer niet, maar wel dat ik dus elke keer denk, oh ja, voorzichtig nou. Ik heb er pas 3 versleten hoor uit het pakje, of komt dat omdat ik niet zo vaak appliceer...

Aan de overkant hebben ze nieuwe gordijnen... of...

... komt er gewoon weer een nieuw reclamedoek. (Dat zal het heus wel zijn) En dat zo'n reclame bij mij niet werkt blijkt wel, want 's avonds op de terugreis is me niet eens opgevallen wat er nu hangt, ik zou het je niet kunnen zeggen...

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Saskia Smit zei

Fijn dat je het vervolg mailt van de verdwenen quilt. Zelfs mijn collega's kwamen er vragen of ik al meer wist en of de quilt al gevonden is.

Anoniem zei

Hi Merel,
Jammer voor Tineke maar gelukkig geeft ze er toch nog een positieve draai aan,Het wordt vast en zeker een mooie quilt Tineke!
Die donkere dagen hebben wel wat hoor op tijd de gordijnen dicht en achter de naaimachine, heerlijk ik vind het wel wat hebben.
Is dat een nieuw werkje dat met die hartjes of heb ik iets gemist?Niks nieuwsgierig hoor weet alleen graag alles!!hihihihi.
Heb ergens in een tijdschrift ook iets met hartjes staan, altijd nog willen maken, wel allemaal dezelfde grootte en van scraps.Nou wie weet volgend project?Groetjes Adri.