vrijdag 29 november 2013

Over blokjes

... voor project Doos.

Héél lang geleden, voor onze zomerstop ,en voor die maand dat ik er niet was, en die andere maand waarop ik mijn doos was vergeten enzo. Een tijd geleden dus, vertelde ik ook al over ons Dozenprojectje dan we op de Amsterdam-Noord-Bee houden.

In deze ronde heb ik deze blokjes gemaakt. Leuk leuk, lieve kleine blokjes (afgewerkte maat zal 12 cm zijn). Je maakt ze op deze manier:

naai een strook van 4,5 cm aan en strook van 10,5 cm (gebruik een naadtoeslagje van 7,5 mm)

snijd hiervan per blokje 4 strookjes van 4,5 cm, en naai die om en om aan elkaar.

Ik ben erg benieuwd hoe deze blokjes worden samengevoegd tot een quilt, maar dat zie ik wellicht in de toekomst :-)

Nu maar eens kijken hoe mijn doos geworden is! Volgend jaar hebben we alweer andere plannen.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja leuk Merel, vond het toen ook al zo'n leuk idee, de blokjes zien er lekker fleurig uit! Groetjes Adri.