vrijdag 1 november 2013

Over bomen

Het is weer de eerste van de maand, en dus tijd om de nieuwe Cat- or Dollyquilt te laten zien! Dit keer was hij stipt op tijd af, pfff. Dat komt omdat ik gaandeweg had besloten dat ik de volgorde wilde veranderen. En daardoor moest ik nu op stel en sprong dit quiltje maken. Ik had hem wel al in mijn hoofd hoor, hoe het ging worden, en hoe ik dat ging doen. Maar om nou in de drukke administratiemaand (in april, juli, oktober en januari moet je de BTW-aangifte doen van het voorgaande kwartaal) ook nog een quiltje uit te werken, terwijl een aantal anderen al (bijna) klaar liggen, is niet zo handig. Nou ja, het is gedaan.


In de witte vlakken wil ik eigenlijk nog wat quiltwerk toevoegen, maar dat komt wel! (het quiltje voor december is al bijna af, dus daar is tijd over, LOL! Sjeez, zei in nou december.... Wat gaat de tijd toch snel, volgende maand is het gewoon al de laatste maand van het jaar!)

Ik heb dit Catquiltje 'Mikado' genoemd. Wil je hem ook maken? Dat kan, er zijn pakketjes van. Maar veel leuker is het natuurlijk als je de hele serie maakt :-) Ook daarvoor kan je je nog steeds opgeven, kijk daarvoor maar hier op de website.

Van de week zijn de bomen gekomen. Een paar jaar geleden zijn alle bomen in onze straat weggehaald, en hebben ze de alles opnieuw betegeld enzo. De bomen zouden wel terug komen, er werden vakken voor aangelegd. Die bleken niet goed, bla bla, gedoe. Dus die boomvakken moesten opnieuw worden aangelegd. Dat is in de afgelopen paar weken gebeurd en van de week kwamen ze dus met groot materieel...

... bomen plaatsen.

Zo op een wagen lijkt het heel wat die bomen, en ze zijn natuurlijk ook best wel al groot om te vervoeren. Maar nu ze er zo staan, en de kruin is zo kaal, dan is het nog niets in vergelijking met wat er stond. Ik moest steeds aan kerstbomen denken door de samengebonden takken. De straat ziet er toch alweer een stuk gezelliger uit, en dat de bomen nu klein zijn, daar wennen we wel aan. Want voordat ze zo groot zijn als de vorigen, dat zal nog wel even duren.


Groetjes,


Merel

 www.birdblocks.com

1 opmerking:

katrien zei

Leuk quiltje,stuur je nog een bericht voor overschrijving ?