dinsdag 19 november 2013

Waar nu weer



Mijn grote liefde was weer even weg geweest. Dit keer naar Hong Kong, je mag wel mee hoor. (ja gut, sommige mensen moeten wel gewoon werken, hè, LOL). Dus nam hij maar wat lekkers voor me mee:

Salt n vinegar chips, vind ik zo lekker, wat een mazzel dat er nog steeds veel Engelse invloeden in HK zijn :-)
En (groene) thee vind ik heerlijk, maar las ik het bruut mag zeggen: die koekjes zijn niet te vreten! Het deeg is smakeloos en verkruimeld als je er naar kijkt. En dan zit er een soort dikke gelei in, veel stijver dan gelatine, maar weer niet zo dik als tumtummies. En ook die was, eerlijk gezegd, vrij smakeloos. En wat op de foto heel helder groen is (bijna giftig) is in werkelijkheid een soort bruinig groen, niet heel appetijtelijk. En zijn krantje hing 's morgens in dat tasje aan de deurknop van de hotelkamer... Die overigens een glazen wand naar de badkamer had... (zit je lekker, LOL Gelukkig had hij een kamer alleen.)

Ik kreeg ook nog een shirt (niet op de foto), op de groei gekocht, ha ha! Ik denk dat we er samen ook wel in kunnen... Maar mijn lief had het dan ook bedoeld als slaapshirt, en dan mag het lekker ruim, toch?

Zal ik het ook nog een beetje over quilten hebben?
Alweer iets meer dan een tijdje geleden schreef Shirley over dit spul:

Het is eindelijk binnengekomen. Het is doorzichtig plastic folie waarop je met een stift (quilt-)patronen kunt tekenen. Leg het folie op je quilt en tekenen maar. Zo kun je je patroon dus uitproberen zonder dat je het naait (en moet uithalen als het niet bevalt). Wat HEEL fijn is, is dat de rand van het plastic is gemarkeerd, dus je tekent niet per ongeluk naast het folie op je quilt!!!! In het filmpje bij Shirley op het blog wordt het uitgebreid uitgelegd.


Nog zo'n handigheidje is dit.

Het is een kwastje met een reservoir.

Vul het reservoir met wat water en je hebt altijd een drupje water om de blauwe stift te laten oplossen. Of de lijm van de wateroplosbare lijmstift los te maken. Dus als je appliceert met de appliquick pennen-methode, dan is dit een superhandig dingetje om de freezerpapiertjes los te weken. Zonder dat je hele werk kleddernat wordt. Werkt ook voor de kartonnetjes-lijmstift-methode.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

Shirley zei

Handig handig handig! En dan heb ik het over het folie, oooh wat slim! Het kwastje lijkte ook wel fijn, nu zit ik met natte doekjes te deppen op m'n LE. Ik ben in juli jarig, mijn adres heb je nog?