maandag 18 november 2013

Over spiralen

Het Catquiltje van deze maand was op tijd af.... maar ik wilde er nog wel wat quiltwerk aan toevoegen.

Om het quiltwerk niet overheersend te laten zijn, koos ik voor een echo-spiraal, eerst in de ditch, en dan steeds voetjebreed blijven volgen en naar binnen spiralen.


Als je naar mijn voetje kijkt, kan je zien dat er een heel handig hulpmiddeltje op zit. Het is een door de fabriek aangebracht streepje, dan voetjebreed aangeeft. Dat niet alleen, maar ook op 1/4 inch vóór de naald zit een streepje, dus ik weet ook waar ik moet stoppen om voetjebreed de hoek om  te gaan.
Bij een schuine lijn zoals op bovenstaande foto bleek het te werken als ik het midden aanhield :-)



Oh, ik vind het echt heel gaaf worden! Maar nu ga ik me zorgen maken over wat ik in de verticale (de quilt ligt op de foto op z'n kant) moet gaan doen! Het is wel duidelijk dat ik daar ook nog iets moet gaan toevoegen! Echter ik wil wel dat dat een andere uitstraling krijgt.

Nou ja ik heb nog even om daarover te denken, tijdens het quilten van de andere witte vormen tussen de gekleurde strepen (het is behoorlijk intensief, tijdrovend! Maar oh, so worth it).


Zondag ben ik nog even binnengelopen bij de tentoonstelling die IKEA hield vanwege 35 jaar IKEA in Nederland. Wat kan je daar nou zien? Nou ik vond het best interessant. Niet alleen de ontwikkeling van de stijlen, maar ook de manier waarop het bedrijf geleid wordt en de ontwikkeling van een jochie van 7 die lucifers verkocht tot de grootste meubelmagnaat die we kennen! Met ontwerpers die (op video's) hun ontwerpproces uitleggen, maar ook ideeën voor de toekomst en ontwikkelingen voor het milieu. Ik was blij dat ik mij van de bank heb gesleurd om er heen te gaan ;-)
(het was hier in de buurt, en dat is gevaarlijk, te makkelijk om er heen te gaan, maakt regelmatig dat ik het te lang uit stel en dan is het vaak te laat! Deze tentoonstelling bezocht ik op de laatste dag! Net op tijd)

Ook naaide ik nog wat aan mijn rode blokjes. Eerst de printjes uitleggen en dan op allemaal een rood effen lapje leggen. Als je die meteen netjes op elkaar legt, kan je ze daarna direct onder de naaimachine doorvoeren.

Het gaat als een trein!



De laatste 10! Dat moest ik even vastleggen :-)

Jippie! alle twosies zijn genaaid! Nu gaat het snel!
Het naaien van de foursies gaat zoveel sneller, en dan daarna.... blokjes maken...

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

Anoniem zei

hele kleine rondjes in de smalle stroken quilten, is dat een optie?