zaterdag 10 juli 2010

Dolly quilt nummer 2

Vandaag was de tweede bijeenkomst van de Dolly Quilts, hier kun je lezen hoe het er vorige keer aan toe ging. En vandaag een foto van de geweldige productie van de deelnemers:

Je ziet het er liggen verschillende affo's en een top die klaar is. Ook van de vakantiegangers kreeg ik een email met een foto als 'bewijsstuk' dat de quilt op het biesje na af is. Leuk om te zien!

Vandaag hebben de dames alleen maar tijd gehad om te snijden, want het volgende quiltje is heel veel ministukjes. Bovendien is het veel te warm om je druk te maken, dus we hebben het gezellig gehouden met kletsen en water en thee drinken.

Gisteren vroeg ik me af of ik zelf het voorbeeldquiltje van deze les af zou krijgen...
En wat denken jullie?

Natuurlijk :-)


In de rand heb ik golvende lijnen gequilt en als ophangmethode heb ik deze keer gekozen voor twee driehoeken (dubbelgevouwen vierkanten) in de hoeken. De schuine vouw is wel schuin van draad en dus rekbaar, maar het is zo'n klein quiltje dat ik denk dat het wel goed gaat. Misschien moet je bij een grotere quilt wel zorgen dat die schuine vouw recht van draad is.

Ook dit keer heb ik weer afgebiest met de 'als-ie-maar-af-is' methode. Eens kijken of ik de volgende quilt op een andere manier kan biezen.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

katrien zei

Oh dit is ook een heel leuk quiltje,kijk al uit naar mijn pakketje.
En wat leuk om de affe tops te zien.