maandag 26 juli 2010

Woordjes leren

Vrijdag bezoek met lekkers:

Marianne(geen blog) kwam langs en ze had lekkere (echt!) koeken mee (enorm groot), even gezellig een kopje koffie gedaan en stofjes uitgezocht voor bij haar 1/2 inch hexen-bloemetjes:

De hartjes van de bloemetjes bevielen niet, dus die gaat ze er weer uithalen, dat wordt ook een WOW.

Gezellig en leuk om iemand die je eigenlijk alleen over de mail wel eens spreekt weer eens in levende lijven te zien. (vorig jaar voeren ze ook al langs de Amsterdamse haven)

Zaterdag kreeg ik onder anderen twee enthousiaste Engelse dames op bezoek. Ze vonden mijn wikkelrok zo leuk (ik had die gepatchte rok aan). Een vroeg zich af hoe ik de bovenkant had afgewerkt, want ik draag er een shirt overheen, dus dat zie je niet. Dus ik doe mijn shirtje een beetje omhoog. OEF, ik was vergeten dat ik deze rok nog niet af had en er nog geen striklinten aan had gemaakt. Hoe droeg ik hem dan? Nou met twee grote veiligheidsspelden. Hilariteit alom, want die kwamen nu dus mooi in beeld :-)
(en ik ben wéér een stofje vergeten mee te nemen om die linten van te maken)

Maar het heeft me wel weer een Engels woordje geleerd: 'iron hem'
Oftewel: ijzeren zoom. Uitleg, stel je hangt gordijnen op, die heb je nog niet gezoomd, want je wilt de maat nemen, dan speld je de zoom helemaal en vervolgens laat je de boel zo hangen. Ha, precies mijn stijl :-)
En vergelijkbaar met mijn veiligheidsspelden!
Doet me ook denken aan die nood-reparatie van een scheur in mijn broek toen ik nog bij Bruynzeel werkte, ik liep een fabriekskantoortje binnen en Jan zei ooh, daar weet ik wel wat op. Vervolgens liep ik met nietjes in mijn broek. Lopen was wel OK, maar zitten niet!

Zondag heb ik lekker de hele dag F1 gekeken (wat een stomme trucjes weer, heel ergerlijk!), lezen en geluierd. Dus niets te laten zien.

Maandag een vertegenwoordiger over de vloer (vergeten foto's te nemen) en eea besteld, verder alleen regeldingetjes en HH gedaan, dus ik ben bang dat ik ook vandaag niets heb om te laten zien :-(
Vanavond nog even de geleende auto terugbrengen en op 'zieken'-bezoek, dus ook 's avonds gaat er niks meer van komen. Komende week maar weer eens een paar avondjes ontspannen achter de machine, want ik krijg ontwenningsverschijnselen!

Groetjes, 


Merel

1 opmerking:

Yvonne aka sommeke zei

Woehaaa, ik zie het zo gebeuren!
Ooooh, mooie wikkelrok en dan .... proest!