vrijdag 16 juli 2010

Top, top in de winkel


Deze top is niet van mij, maar van Joyce. Hij is heel groot, kijk maar hij past niet eens op de foto of op onze megagrote snijtafel! Hij is ongeveer 230x280 cm. Joyce kwam een achterkant en vulling uitzoeken.

Kijk eens hoe mooi ze de zonnen in de zeshoekjes heeft gezet:

Wow een enorm karwei en alles even netjes genaaid.


Dit is de achterkantstof geworden en er gaat een katoenen vulling in, het wordt een echte bedquilt voor haar zoon en schoondochter.


Het is altijd heel leuk als ik in de winkel eens een top of work in progress te zien krijg, maar vandaag werd ik echt verwend, want Joyce was de deur nog niet uit of mevrouw de Graauw stapt binnen met deze:

Ik zou er bijna zelf een mandjesquilt om beginnen, wat een beauty. En ook weer zo'n lekkere grote. Ik heb maar niet gevraagd hoeveel mandjes erin zitten... Hier werd een border voor gezocht en een donkergroen stofje voor een randje vonden we al snel


Heb ik alleen maar gesmuld van al die werken van anderen of heb ik ook nog wat nuttigs gedaan? Kijk zelf maar:

Vandaag had ik even tijd om 12 kleurtjes uit te zoeken voor een 'Amish' zuurstok, dit is 'm geworden. De pastel zuurstok hebben jullie laatst al gezien, de Amish zuurstokken zijn ook klaar. Nu nog even aan de gang voor een mooie felle zuurstok, die zal ik over een paar dagen wel kunnen showen!


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Woooow, complimenten voor de dames hoor!
Goe weekend!

katrien zei

Prachtige quilts.