zaterdag 17 juli 2010

Pindakaas

Vandaag had ik een Nederlandse dame die in Oman woont op bezoek. Leuk zoals ik in de winkel mensen van over de hele wereld ontmoet. De vakantietijd komt er weer aan en dat maakt dat ik de helft van de tijd (meer eigenlijk als ik er goed over nadenk) in andere talen sta te praten. (en vroeger had ik echt géén talenknobbel, nu gaat het me toch redelijk af).

Nederlandse klanten gaan op vakantie en buitenlandse klanten komen op vakantie, ik blijf in ieder geval de hele zomer open!

Maar ik dwaal af, want ik moet nog over de pindakaas vertellen. De man van die klant stond buiten met zijn volwassen zoon te praten en ik kon het niet echt verstaan, maar op een gegeven moment hadden ze het over boterhammen eten (wat ze daar in de desert dus niet doen) en toen zei die man ineens het woord pindakaas. Plop in mijn hoofd en tijdens de lunch gauw in het keukenkastje gekeken, jippie er staat nog een pot. Maanden niet gegeten, misschien wel een jaar niet en nu, plots, zin in pindakaas. Oh, en ik had nog wit brood mee ook, heerlijk. Wat kan je toch soms genieten van iets simpels hè?

Vervolgens komt er 's middags een busje langs:

Met dit erop, levensgrote bonbons. Nee méér dan levensgroot deze waren wel zo'n 30 cm! Jummie, gelukkig staat er geen adres of website bij, gelukkig voor mijn lijn dan, LOL.

En om jullie nou niet helemaal zonder stoffen snoepjes te laten:

Ik heb leuke bundeltjes gemaakt met mooie etnische stoffen. Misschien laat ik er binnenkort een quilttop mee zien, ik ben nog aan het broeden, maar er vormt zich langzaam een idee.


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

Yvonne aka sommeke zei

Euuu, ik lust helemaal geen pindakaas!
Ben wel erg benieuwd naar je idee met die etnische stoffen. Moeilijk lijkt me!
Goe weekend!