zaterdag 3 juli 2010

Op verzoek

Birgit (zie de reacties) vroeg van de week, naar aanleiding van de heerlijke fruitstofjes, of ik ook koekjesstof had voor de regendagen. Nu Birgit, natuurlijk :-) Ik weet niet zo goed waarom je koekjes alleen op regendagen mag (die omstandigheid is bij mij helemaal niet noodzakelijk om zin in koekjes (of chocolade of andere snoepjes) te hebben), maar hier komen ze, en om je ook op snikhete dagen zoals deze van dienst te zijn heb ik de ijsjes er ook maar bij gelegd:

Oh nu vergeet ik nog dat we ook leuke stofjes met jellybeans/M&M's hebben, nou ja voor de volgende keer.

Dit kleine quilttopje kwam ik tegen in een berg 'die moet ik ook nodig eens sandwichen dan kan het af' en wilde ik eens laten zien omdat ik deze ook met de kartonnetjesmethode heb gemaakt. (net als die applecores die ik laatst liet zien). Maar dan nog met de ouderwetse rijgmethode. De kartonnetjes zitten er alleen nog in de rand in, maar je kunt zien dat ik niet door en door rijg, ik rijg alleen in de naadtoeslag, waardoor je de draadjes niet aan de voorkant krijgt en de kartonnetjes niet hoeven worden doorgeprikt.


Ik heb twee verschillende soorten steekjes gebruikt bij het aan elkaar naaien van de ruiten, kijk maar:

De blauwe naadjes zijn gedaan met de boerenhemdsteek vanaf de voorkant en de groene met een overhands steekje vanaf de achterkant. En nu maar eens aan het werk om te sandwichen en quilten!

Vorige week was bij de Dirk mijn soort cornyflakes op. Nou ja ik heb nog een pak in voorraad, niet zo heel erg. Wat het erg maakte (LOL) is dat ik daardoor deze week twee pakken moest kopen. En wat kreeg je er gratis bij als je 2 pakken kocht:

En de enige man bij mij thuis moest daar meteen even met z'n neus in :-)

Blijkbaar zijn voetbalvelden ook voor katten onweerstaanbaar.
FF voor de duidelijkheid, ik heb dus niet speciaal voor deze kom twee pakken gekocht hè! Ik zit helemaal niet te wachten op die kom. Dus Riet, is 't wat voor die kleinzoon van jou?

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

katrien zei

Leuke zomerse stofjes.
En leuke sterretjes.

Birgit zei

Ik ben niet zo handig met eten... en daarom is chocolade bij meer dan 25 °C geen goed idee voor mij

Anita deR zei

Mijn blokken staan op mijn weblog.
Groetjes Anita