woensdag 14 juli 2010

De grote voordelen van kleine quiltjes

Je krijgt nog eens iets af. Hoewel ik met deze warmte niet vooruit te branden ben, dus heeft het alweer weken geduurd sinds ik jullie dit liet zien.

Je kan een kleurcombinatie uitproberen die nieuw voor je is.

Je hebt maar weinig stof nodig en kan de restjes tussenvulling gebruiken.

Het hele quiltje past op je snijmat en/of strijkmat:

(maar dan ook net)

Het is met dit warme weer zelfs nog te quilten. (...eerst maar eens sandwichen)

Nadeel:
(en dit zeg ik niet vanuit een commercieel oogpunt! LOL)
Je houdt zo veel stof over voor in de scrapbasket. Twee-derde van de stroken die ik voor dit quiltje sneed zijn over ( en dan heb ik daar dus 2x24 blokjes van gemaakt, lees daar hier meer over). Dat komt natuurlijk ook omdat ik wel wat variatie in de stofjes wilde hebben, je kunt dit patroontje ook heel mooi maken van slechts twee stofjes!


De tweede set zandlopertjes in rood ligt nog op een stapeltje. Ik ben van plan om die anders te verwerken, ik weet nog niet hoe, maar in ieder geval met sashings of effen tussenblokken ertussen, misschien gewoon recht misschien op punt, we zien wel. Dat quiltje zal daardoor natuurlijk wel een stukje groter worden :-)

Groetjes, 


Merel

3 opmerkingen:

katrien zei

Leuk quiltje.
Heb gisteren mijn pakketje ontvangen,ziet er weer leuk uit.

Marion zei

Hee, die is echt leuk in 't rood! Nog een voordeel van kleine quiltjes: ze zijn zó gequilt! Nu moet ik alleen zelf nog aan de slag: drie dolly quilt tops klaar waarvan twee gesandwiched, maar nog geen steek gequilt...

inge zei

wat een leuk quiltje zeg!