vrijdag 2 juli 2010

English tea quilten

Zit ze nou tijdens de wedstrijd te bloggen? Nee hoor jongens en meisjes wees maar niet bang, het is rust! Nu mag ik ff.


In de tussentijd zit ik als het even rustig is in de winkel dit quiltje te quilten. Warm? Ja, maar met zo'n kleintje heb ik geen last van extra warmte, bovendien ligt hij op tafel en niet op schoot. Ik ben klaar met het midden en ben nu langs de buitenkant van het blauwe randje aan het quilten, maar dan??? Wat moet ik nou in die lichte border met die hele drukke stof? Hij moet wel goed gequilt worden, om in verhouding te blijven met het middendeel, maar alles wat ik er doe zul je niet zien?! Hebben jullie goede tips?

Dan ligt daarop natuurlijk mijn eigen blokje voor de wedstrijd (de eigenaar van de winkel is uitgesloten van deelname aan de wedstrijd, maar dat wil niet zeggen dat ze niet een blokje mocht maken hè!). Dat heb ik vanochtend vroeg gemaakt, ik ben gisteren voor mijn doen heel vroeg naar bed gegaan en ben vanochtend supervroeg opgestaan om nog een beetje van de ochtendkoelte (voor zover aanwezig) te kunnen genieten en ik heb mijn tijd nuttig besteed.

hier nog even van dichtbij:


Je mag de kleurtjes zelf bepalen en er eventueel ook iets aan toevoegen hoor, maak er maar iets leuks van!
Het patroontje vind je op de website van de winkel!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

1 opmerking:

Yvonne aka sommeke zei

Altijd moeilijke vraag : hoe quilten?
Als je het quiltwerk dan toch niet goed zal zien wegens het drukke stofje zou ik kiezen voor het quiltpatroon dat ik het liefste doe of het beste kan.
Goe, ni te heet weekend!