vrijdag 30 juli 2010

Sun Bonnet

Die zie je bijna niet meer, echte zonnehoeden. Vorig jaar zag ik een mooi patroon van Amy Butler (ze heeft ook goeie dingen, LOL) ik was er helemaal weg van, maar ik ben er niet aan toegekomen om het te maken. Nou moet ik zeggen dat ik ook niet zo goed ben in dingen die niet plat worden, maar de wil is er wel hoor!

Sun bonnet in het plat, zou ik zelf ook niet maken, het is echt een jaren dertig patroon. Niks mis mee hoor, maar tsja, je ziet tegenwoordig dus geen zonnehoeden meer hè... Gelukkig mag ik zo nu en dan wel dames helpen met het uitzoeken van stofjes voor een quilt, in dit geval een sun bonnet Sue. En dan is het toch wel heel leuk om je eens te buiten te gaan aan allerlei snoeperige combinaties van bloemetjes en zoete kleurtjes. Een jaar later zie je dan het resultaat terug op een foto:

Een beetje scheef genomen, nou ja je krijgt een indruk. Deze quilt is geheel met de hand gemaakt en gequilt door mevrouw M. (Foto van mevrouw M.)

Er zijn quilters die niet zo heel dol zijn op Sue met haar hoed, kijk hier en hier maar eens. Ik houd wel van dat soort humor.


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: